WegeWtorek: Szparagi z pomidorkami

Szparagi wbudzają skrajne emocje. Jeżeli się ich nie lubi, to jest na prawdę poważna antypatia. Jeżeli się je kocha, to na zabój. Na szczęście dla mnie, doświadczyłam cudownego olśnienia i po przykrych doświadczeniach z mdłymi, rozmaślonymi szparagami w zalewie ze słoika i po opłakanych w skutkach eksperymentach z gotowaniem szparagów w wodzie, odkryłam w końcu jak je pokochać całym sercem. Bo szparagi nie potrzebują właściwie żadnych spektakularnych dodatków i długiego, skomplikowanego procesu przyrządzania żeby wydobyć z nich to co najlepsze.

A w ogóle, to szparagi warto kochać i to miłością intensywną, bo sezon jest na nie dosyć krótki, a i kochać je absolutnie jest za co :) Jak sama nazwa wskazuje, szparag lekarski, choć oficjalnie nie jest rośliną leczniczą, to w medycynie ludowej zajął miejsce poczesne. Jak wieść niesie, szparag to prawdziwa bomba witamin i mikroelementów, znajdziemy w nim inulinę, glutation i asparaginę, a zawdzięczać mu będziemy m.in. niższe ciśnienie tętnicze krwi i sprawny układ moczowy. Podobno szparagi miały zastosowanie w leczeniu reumatyzmu, ale w głębi serca sądzę, że najbardziej ceniony był za swoje własności afrodyzyjne ;) Więc, tak, ekhem, jak już mówiłam, szparagi są totalnie do kochania ;)

wegewtorek_szparagi_2

Szparagi z pomidorkami

Składniki (na dwie porcje):

» 1 pęczek młodych, zielonych szparagów

» 2 garści pomidorków koktajlowych

» 1 gałązka świeżego rozmarynu lub pół łyżeczki suszonego

» szczypta soli

» świeżo mielony pieprz

» 2 łyżki oliwy

Do podania: ryż pełnoziarnisty, kilka plastrów ulubionego sera (świetnie sprawdzają się wszelkie sery kozie, pleśniowe, dojrzewające) lub w opcji wegańskiej, podsmażone tofu

Wykonanie:

Szparagi umyć i pozbyć się zwłókniałej części. Rozgrzać oliwę na patelni i na mocnym ogniu obsmażać szparagi przez 2-3 minuty. Dodać pomidorki koktajlowe pokrojone na połówki oraz rozmaryn i podsmażać całość potrząsając patelnią od czasu do czasu przez kolejne 2 minuty. Zmniejszyć ogień, posolić całość i smażyć do momentu gdy pomidorki zmiękną. Całość doprawić świeżo zmielonym pieprzem. Podawać z ugotowanym na sypko ryżem pełnoziarnistym i z ulubionym serem lub z podsmażonym tofu.

wegewtorek_szparagi_3